Aydın – Kuşadası/Selçuk/Şirince

kuşasasıaralık2016 (42)
Gazibeğendi Tepesi’nden manzara

KUŞADASI

Kuşadası artık benim ikinci evim. Seyahat yazılarımda da sıkça göreceğinizi düşünüyorum. Çünkü canım ailem yaklaşık bir sene önce, yıllardır hayalini kurdukları deniz kenarı bir yere yerleşme olayını gerçekleştirdiler ve Kuşadası’nı seçtiler.

Geçtiğimiz yaz ve bu gezimin dışında yıllar önce sadece bir otele gittiğim Kuşadası’nda henüz her yeri ile keşfedebilmiş değilim. Ama yine de size fikir vermesi açısından 4 günlük bu seyahatimde uğradığım birkaç yerden bahsedebilirim.

Kuşadasında manzarası ve tarihi önemi ile en sevdiğim yerlerden biri Gazibeğendi Tepesi. Mustafa Kemal Atatürk’ün 6 Şubat 1924 tarihinde bir gezisi sırasında bölgenin tamamını görmek için çıktığı tepeden Kuşadası’nı seyrettikten sonra “Kuşadası’nı çok beğendim” demesinin ardından Kuşadalı halk tarafından ‘Gazibeğendi’ adı verilmiş.

Ben bu sefer gün batımında oradaydım. Yaz tatilimde ise farklı saatlerde ziyaret ettim. Günün hangi saati olursa olsun ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Sadece yaz mevisiminde daha kalabalık olacağını göz önünde bulundurun.

Bu gezim kış mevsimine denk geldiği için denize giremedik. Kuşadası çarşısı da genel olarak çok hareketli değildi hatta bir çok dükkan kapalıydı.

Böyle olunca benim en sevdiğim aktiviteye bolca vakit ayırdık: Sebze-meyve pazarı gezmesi 🙂

İkinci günümüzde Kuşadası merkezde bulunan pazarı gezdik. Her şey o kadar taze ve o kadar doğal görünüyordu ki…

Ayvalık’a yazlığımız var ve her sene mutlaka gidiyoruz. Zeytin diyince ilk aklıma Ayvalık gelse de buradaki çeşidi görünce şaşırdığımı itiraf etmeliyim.

Ayrıca eminim birçoğunuzun aşina olduğu ama bana yabancı birkaç bitki ile tanıştım: Enginar otu(yaprak enginar), arap saçı, şevketi bostan, turp otu. Turp otunun dışındakileri henüz tadabilmiş değilim.

Pazardan keçiboynuzu, dağ çileği(kocayemiş), çiğ fıstık aldım. Dağ çileğini en son ne zaman yediğimi bile hatırlamıyor ve uzun süredir bulmak için çabalıyordum ki burada karşıma çıktı.

kuşasasıaralık2016 (7)
Dayanamayıp yediğimiz dağ çileği 🙂 kahve eşliğinde…

Pazar gezisinden sonra soluklanmak ve manzaranın tadını çıkarmak için yine Kuşadası’nda en sevdiğim noktalardan biri olan Ege Port’ta bulunan Starbucks’a gittik. Bence manzarası ile en güzel Starbucks’lardan biri burası. Bu sefer yolcu gemisi yoktu, gemi olduğunda manzara daha da güzelleşiyor.

Kahve molasından sonra balık pazarına uğramayı ihmal etmedik. Benim deniz kenarı şehirlerde en sevdiğim noktalardır balık pazarları. Canım babamdan geçme bir alışkanlık 🙂

Balık pazarı sonrasında da kız kardeşim ile Ege Port’tan Marina’ya harika bir sahil yürüyüşü yaptık. Tavsiye ederim.

Ben genel olarak Kuşadas’nın sadece yerlilerinin olduğu bu kış halini çok sevdim 🙂

SELÇUK

Beni mutlu etmek isteyen canım ailem üçüncü günümüzde de hadi pazara gidelim dedi ve Selçuk’a meyve-sebze pazarına gittik.

Bu pazardan turp otu alıp akşam afiyetle yedik 🙂

Selçuk pazarında da balıkhane varmış 🙂 İki gün üstüste balık yediğimizi söylememe gerek yok sanırım 🙂 Tercihlerimiz barbun ve çipuraydı.

ŞİRİNCE

Selçuk pazarından sonra yazın çok hızlı bir şekilde gezdiğimiz Şirince’ye tekrar uğramak istedim. Bu sefer de akşam üstü olduğu için yine tadını çıkaramadık ama her şeye rağmen  bu küçük köyde olmak çok etkileyici ve keyif vericiydi. Bir Rum köyü olan Şirince mimarisi, şarapları ve doğal yaşam tarzı için kesinlikle görülmesi gereken yerlerden biri.

Biz, Şirince evleri arasında yürüyerek çok keyifli bir gezi yaptık. Kahve molası için de şirin dekorasyonu ile Üzüm Cafe‘yi tercih ettik.

Son günümde uçağa binmeden koşa koşa Aydın pazarına da uğradım desem bana güler misiniz? 🙂 Buyrun Aydın pazarından manzaralar.

Siyah havuçlardan ve turp otundan almazsam olmaz diye düşünüp azar azar aldım.

Güzel Ege insanlarından hediyemle ve hafızamda kalan canım ailemle güzel anılarla geri döndüm.